CrossFit

Fundamentals

In CrossFit staat techniek voorop. Daarom starten beginnende CrossFit atleten met een fundamental parcours. In deze lessen worden de atleten de verschillende technieken van de oefeningen aangeleerd. Na het beoefenen van de technieken, wordt er samen nog een workout gedaan. Deze is minder zwaar dan de reguliere WoD en bereidt de beginnende deelnemer voor op het trainen op hoge intensiteit. Door het samenwerken in een groep leren de atleten elkaar kennen en elkaars grenzen verleggen. Na 10 Fundamentals zijn de atleten helemaal voorbereid om deel te nemen aan de WoD.

WoD

WoD staat voor Workout Of the Day. De WoD start met een warming up, gevolgd door het beoefenen van 1 of meerdere skills, die tot slot worden beoefend in de workout. De WoD zijn functionele bewegingsvormen, gevarieerd en op hoge intensiteit. Tijdens de training wordt de atleet begeleid door een coach. De atleten werken in een groep en doen allemaal dezelfde workout maar wel op eigen niveau en tempo. Na de les voel je je krachtig en fit.

Oly lifting Class

In deze les wordt de atleet getraind door een coach om de barbell technieken onder de knie te krijgen. Focus ligt op Snatch en Clean&Jerk. Gewichtheffen is een enorm technische sport. De bewegingen eisen naast kracht ook flexibiliteit, explosiviteit en coördinatie. Het is dus beslist een uitdagende sport en bij uitstek geschikt voor de perfectionisten. De technieken aangeleerd in deze les zullen zeker helpen om efficiënter te bewegen tijdens de WoD.

Mobility

De mobility class focust op het fysieke lichaam teneinde de atleten flexibeler te maken en een grotere bewegingsuitslag voor het lichaam te creëren. De lessen zijn gevarieerd, gaande van stretchen, releasen en activeren van spieren. Hierbij wordt gebruik gemaakt van verschillende tools zoals de lacross ball, resistance band, kettlebell, barbell, of elkaar. Het lichaam heeft veel zorg nodig, zeker als je op regelmatige basis traint.

Gymnastics Class

Tijdens deze les wordt gewerkt aan je gymnastics skills, denk maar aan pull ups, toes to bar, handstand walk, bar muscle ups, ring muscle ups, enzovoort. Tijdens deze lessen wordt gewerkt aan basis skills en geavanceerde skills zodat iedereen op zijn eigen niveau vooruitgang kan boeken.

Power lifting

In deze les wordt gewerkt aan bench press, back squat, deadlift, inclusief accessory werk. Er wordt gewerkt aan je algemene kracht wat zich automatisch zal vertalen in je barbell work en metcons.

Open Gym

Tijdens Open Gym uren kan zelfstandig getraind worden aan de technieken of de WOD. Alvorens een atleet in open gym kan trainen, dient dit overlegd te worden met de coach. Kwaliteit, techniek en veiligheid staat centraal bij ons ongeacht of je onder begeleiding of zelfstandig traint.

Be the best you can be